Filmų archyvas
VaidybiniaiDokumentiniaiTrumpametražiaiAnimaciniaiEksperimentiniai
1981-19901971-19801961-19701951-1960
1941-19501931-19401921-1930
1981-19901971-19801961-19701951-1960
1931-1940
1981-19901971-19801961-19701951-1960
1981-19901971-19801961-1970
A Ą B C Č D E Ę Ė F G H I Į Y J K L M N O P R S Š T U Ų Ū V Z Ž X W
A Ą B C Č D E Ę Ė F G H I Į Y J K L M N O P R S Š T U Ų Ū V Z Ž X W
A Ą B C Č D E Ę Ė F G H I Į Y J K L M N O P R S Š T U Ų Ū V Z Ž X W
A Ą B C Č D E Ę Ė F G H I Į Y J K L M N O P R S Š T U Ų Ū V Z Ž X W
A Ą B C Č D E Ę Ė F G H I Į Y J K L M N O P R S Š T U Ų Ū V Z Ž X W
Filmai 1991-2022
VaidybiniaiDokumentiniaiTrumpametražiaiAnimaciniaiEksperimentiniai
1991-20002001-2010 2011-2020 2021-2030
1991-20002001-2010 2011-2020 2021-2030
1991-20002001-20102011-2020 2021-2030
1991-20002001-20102011-2020 2021-2030
1991-20002001-2010
A Ą B C Č D E Ę Ė F G H I Į Y J K L M N O P R S Š T U Ų Ū V Z Ž X W
A Ą B C Č D E Ę Ė F G H I Į Y J K L M N O P R S Š T U Ų Ū V Z Ž X W
A Ą B C Č D E Ę Ė F G H I Į Y J K L M N O P R S Š T U Ų Ū V Z Ž X W
A Ą B C Č D E Ę Ė F G H I Į Y J K L M N O P R S Š T U Ų Ū V Z Ž X W
A Ą B C Č D E Ę Ė F G H I Į Y J K L M N O P R S Š T U Ų Ū V Z Ž X W
Straipsniai
20042005200620072008200920102011201220132014201520162017
Kūrėjai
RežisieriaiAktoriaiScenarijaus autoriaiOperatoriaiKompozitoriaiGarso režisieriaiDailininkaiKostiumų dailininkaiMontažo režisieriaiProdiuseriaiAnimatoriai
AĄBCČDEĘĖFGHIĮYJKLMNOPRSŠTUŲŪVZŽXW
AĄBCČDEĘĖFGHIĮYJKLMNOPRSŠTUŲŪVZŽXW
AĄBCČDEĘĖFGHIĮYJKLMNOPRSŠTUŲŪVZŽXW
AĄBCČDEĘĖFGHIĮYJKLMNOPRSŠTUŲŪVZŽXW
AĄBCČDEĘĖFGHIĮYJKLMNOPRSŠTUŲŪVZŽXW
AĄBCČDEĘĖFGHIĮYJKLMNOPRSŠTUŲŪVZŽXW
AĄBCČDEĘĖFGHIĮYJKLMNOPRSŠTUŲŪVZŽXW
AĄBCČDEĘĖFGHIĮYJKLMNOPRSŠTUŲŪVZŽXW
AĄBCČDEĘĖFGHIĮYJKLMNOPRSŠTUŲŪVZŽXW
AĄBCČDEĘĖFGHIĮYJKLMNOPRSŠTUŲŪVZŽXW
AĄBCČDEĘĖFGHIĮYJKLMNOPRSŠTUŲŪVZŽXW
S.Macaičio archyvas
Susitikimai ekrane S.Macaitis - apie lietuviškus filmus
Studijos
AĄBCČDEĘĖFGHIĮYJKLMNOPRSŠTUŲŪVZŽXW
EnglishEN
Kita
Naujienos Kuriami filmai Kino festivaliai Lietuvoje Institucijos Nuorodos
Pilna versija
☰
Įveskite ieškomą frazę
daugiau
Vitaliana
2005 Vitalijus Suchockis
Neatmenu tavo veido
1988 Raimundas Banionis
Brolis Bebe
2009 Rasa Jonikaitė (Rasa Joni)
Faktas
1980 Almantas Grikevičius
Niekas nenorėjo mirti
1965 Vytautas Žalakevičius
Nereikalingi žmonės
2007 Maris Martinsons Lietuvos kino studija , ART&A , ARTeta
Gyvenu Ėriškėse
1984 Robertas Verba Lietuvos kino studija
Maat
2013 Romas Lileikis Studija 2
Animacinio kino pamokėlės
2011 Algirdas Selenis VšĮ „Animacijos studija“
Vaineta
2016 Vytautas V. Landsbergis
100 klausimų apie pasaulį. Lietus
2002 Jūratė Leikaitė Lietuvos kino studija
naujienos straipsniai

Menas mylėti meną.S. Lingevičiūtė:be kritikos nebūtų kūrybos
Tiesiog netikiu, kad egzistuoja objektyvi recenzija. Net manau, kad subjektyvumo elementas būtinas, juk be jos taip ir nesuprasi, kokia vieno ar kito kritiko nuomonė ar kas apskritai norėta pasakyti. Juk žavu, kai susipažįsti su įvairiomis nuomonėmis ir supranti, kad pasaulis ne vienos spalvos.
2022 liepos 4 d.
Komentaras. Gervių vakaras iš toliau
Pernai dėl tam tikrų aplinkybių vyko dveji tariamai vienodos svarbos kino apdovanojimai, o šiemet Lietuvos kino centras su AVAKA rado bendrą kalbą ir sukūrė bendrą kino šventę – „Sidabrinių gervių“ teikimo vakarą Valdovų rūmų kieme.
2022 birželio 12 d.
Menas mylėti meną. V. Jauniškis: įrodyti, kad tai reikalinga...
Ir man vis labiau patinka analizuoti meno kūrinio santykį su visuomene. Meno sociologija Lietuvoje kritikams vis dar nėra dėstoma, o būtų labai gerai suvokti tokius dalykus. Ji iš viso pas mus menkai atspindima. Aš teatre irgi ieškau visuomenės atspindžio. Bet, tiesą pasakius, daugiau dabar jo matau kine. Ir čia kritiko užduotis meno kūrinį analizuoti taip, kad drauge būtų ir šviečiama, lavinama, ir plečiama auditorija. 
2022 birželio 7 d.
Feliksas Abrukauskas: gražiai nufilmuoti nesunku, sunkiau nu...
Aptarus scenarijų ir jo atlikimo stilistiką su režisieriumi, galutinai apsisprendžiau dalyvauti filmo „Sinefilija” kūrybiniame procese. Tokio žanro filme yra daug erdvės kūrybai, vizualinei laisvei ir improvizacijai. Todėl su Algimantu vizualiai prie nieko neprisirišom, tiesiog mėgaudamiesi kūrėme naują pasaulį.
2022 gegužės 28 d.
„Mariupolis 2”. Kanų fragmentas
„Mariupolyje 2“ M. Kvedaravičiaus kamera yra tarpininkas, leidžiantis kartu išgyventi monotonišką karo siaubą. Kitaip nei pirmame filme, šis filmas jau nėra lyg iš fragmentų sudurstyta „kaldra“, veikiau – jausmų, solidarumo, apmaudo, pagarbos ir gailesčio žmonėms sklidinas reportažas iš bažnyčios, kuri tapo laikinu prieglobsčiu kelioms dešimtims žmonių. Filmo pabaigoje prieglobsčio suvokimo laikinumas ir filmo autorių gebėjimas tai parodyti etiškai, be patoso, per kone fiziškai jaučiamą daugiausia senų žmonių nuovargį, yra tiesiog mažai su kuo sulyginama emocinė patirtis.
2022 gegužės 19 d.
Knyga. Vėl su Kemežiu
Istorijų romanas, nuotykių romanas, prisiminimų romanas. Pirmą žodį galim kaitalioti, antras irgi nevisai tikslus, jeigu pagal apibrėžimą, bet „Akimirksnis spalvoms suderinti“ talpina visus tuos apibūdinimus, kaip ir pati knyga talpina daug. Režisierės Giedrės Beinoriūtės surinkti kolegų atsiminimai apie operatorių Audrių Kemežį (1973 – 2018) tapo ne tik jo asmenybės atspindžiu, daugiabalsė knyga įsuko ir pasakojusiųjų gyvenimo fragmentus, ir įdomų dviejų dešimtmečių laiką kine. 
2022 gegužės 19 d.
Narvydas Naujalis, „Bėgikė”: atsimenu apsaugantį nuovargį
Kino operatorius Narvydas Naujalis ir kino režisierius Andrius Blaževičius yra pažįstami nuo Lietuvos muzikos ir teatro akademijos laikų, kuomet nufilmavo du studentiškus darbus. Nors nuo studijų laikų praėjo nemažai laiko, filmas „Bėgikė” juos suvedė vėl. Narvydas Naujalis - apie filmavimo procesą, techniką ir kitus sunkumus.
2022 gegužės 15 d.
Knyga. Giedrė Beinoriūtė: kad istorijos išliktų
Kai skaitai Arūno Matelio, Audriaus Stonio, Giedrės Žickytės, kitų pasakojimus – supranti, kad už jų filmų stovi vienas labai svarbus žmogus – operatorius. Aš savo kiną, savo profesinę raidą taip pat sieju su Audriumi Kemežiu. Ir tai ne tik kameros darbas, estetika, šviesos pastatymas, spalvų korekcijos ar gebėjimas filmuoti taip, kad gerai montuotųsi. Tai – visų pirma klausimų kėlimas. Kodėl? Ką mes filmuojam? Apie ką? Kam? 
2022 gegužės 4 d.
Kino operatorius V. Plukas:,,Technologijos vystosi greičiau...
„Švelnūs kariai” yra dokumentinis Marijos Stonytės ilgametražis filmas – pirmas ilgas debiutas ne tik režisierei, bet ir operatoriui, Lietuvos kino operatorių asociacijos naujam nariui, Vytautui Plukui. Šio filmo pasaulinė premjera vyko Kinijoje, o praėjusiais metais ir Scanoramos” festivalio metu.
2022 balandžio 30 d.
Menas mylėti meną. Ž.Pipinytė: abejonė - kritiko privalumas
Kritika yra bandymas suprasti, ką sako filmas. Sugebėjimas jį analizuoti, pasverti jo vertę, kontekstą, ištarmę. Kartais  režisierius pats nesupranta, ką jis pasakė. Jis daro viena, o rezultatas visai kitoks. Panašiai ir literatūroje. Kritika – „taikomoji“  profesija, kritikui būtinas skaitytojas – bendraautorius, lygiai kaip režisieriui kritikas-žiūrovas. Ir kritikas gali padėti suprasti, kas slypi filme. O filmas gali padėti suprasti ir save, ir pasaulį. 
2022 balandžio 26 d.
Kino teatre. Vietos ir žmonės
Filmas asketiškas kaip duonos kriaukšlė klajūno kišenėje, bet retsykiais paslaptingas poetinis gyvenimas padvelkia iš pavakarės sodų ir tvenkinių ramybės, iš vidines platybes ir tamsybes saugančių Karmėlavos autochtonų, iš mažo miestelio kolorito, kur paprastas kasdienis gyvenimas slepia mįslingą plotmę.
2022 balandžio 22 d.
Kino teatre. Lengvai apie sunkumus
Kaip apie svarbius dalykus vaikams papasakoti jiems suprantama forma? Kad būtų ne tik išgirsta, bet ir įdomu, įtrauku? Užduotis ne iš lengvųjų, o ir pataikyti į vaikų poreikius bei juos pačius suprasti – irgi ne pats paprasčiausias dalykas. Režisierė Inesa Kurklietytė į pasaką panašėjančią istoriją perkėlė į kino ekraną – šviesiai, pozityviai ir pamokančiai. Istorijos centre – dviejų vaikų draugystė, kupina išbandymų ir įvairiausių pamokų. 
2022 balandžio 14 d.
Atgarsiai. Vakarėlis tėčiui
„Ilgo metro filmas apie gyvenimą“ - režisierės D. Šarutytės ilgametražis debiutas. Dar žiūrint filmą neapleidžia mintis, kad labiau tinkantį pavadinimą sunku būtų sugalvoti. Filme pasakojama apie kelias jaunos moters Dovilės (Agnė Misiūnaitė) dienas organizuojant tėvo laidotuves. Ir kartu tose keliose chaoso ir prisiminimų pilnose Dovilės dienose sutelpa visas (ne tik Dovilės, daugelio mūsų) gyvenimas - netektis, skausmas, situacinis kasdienybės absurdas, santykiai su artimaisiais ir tai, kaip laikui bėgant jie keičiasi. Galų gale - ir tai, kaip keičiamės mes patys.
2022 balandžio 13 d.
Kino teatre. Medinis paukštis gieda
Mikuta kuria filmus ne apie varguolius ir meno dievus, štai, kas svarbu, jo filmuose nėra garsiųjų garbinimo. Be to, menininkų, tapusių filmų centrais, nebėra, jie atgimsta amžininkų pasakojimais, ir būtent pasakotojai tampa Mikutos biografinių filmų personažais. Jų negalėtum pavadinti kalbančiomis galvomis, jie įeina į Mikutos filmus kaip pilnaverčiai personažai – su savo asmenybių spalvomis, savo motyvais, charakteriais.
2022 balandžio 12 d.
Atgarsiai. Laikas išjausti
Vidinė pagrindinio veikėjo kelionė – autorinio režisieriaus Kristijono Vildžiūno kino ašis. Ties gyvenimo slenksčiu atsidūrę jo filmų herojai, atsiskyrę nuo kitų, išgyvena virsmą. Režisieriaus filmai leidžia susitapatinti su veikėjų būsenomis, skirti laiko joms išgyventi, prieš veikiant ir judant toliau. Penktajame ilgametražiame jo vaidybiniame filme „Dainos lapei“ (2021) plėtojama mylimosios netekusio, trisdešimtmečio link artėjančio Dainiaus vidinė kelionė. Vildžiūno kinui būdingi sapnai čia tampa būdu šiam šiuolaikiniam Orfėjui nusileisti į Hadą parsivesti Euridikės.
2022 balandžio 11 d.
daugiau

 

 

 

 

 

 

 

Info
Rašykite mums
Apie projektą
Socialiniai tinklai
Sekite mūsų naujienas atvirajame
Facebook profilyje:
Naujienlaiškis
Prenumeruokite Lietuvių filmo centro naujienas ir gaukite jas pirmieji į savo elektronio pašto dėžutę. Tereikia įvesti savo elektroninio pašto adresą į laukelį:
Jūs sėkmingai užsisakėte naujienas
Svetainę remia:

© 2004-2022. Lietuvių filmų centras
Dizainas  G.S.