„Šoklys“: vieno pamestinuko skausmo istorija

Rengėjų inf.
2018 lapkričio 6 d.

Kitokio žmogaus motyvai ir Rusijos teisėsaugos kritika, paauglio pamestinuko vienatvės ir motinystės temos persipina filme „Šoklys“, kurį sukūrė jaunosios kartos režisierius Ivanas I. Tverdovskis.

Garsaus, pasaulio festivaliuose filmais „Korekcijos klasė“ ir „Zoologija“ išgarsėjusio I. I. Tverdovskio naujausio filmo „Šoklys” pirmasis seansas Lietuvoje įvyks netrukus prasidėsiančiame „Scanoramos“ festivalyje.

Filmo kūrėjai pasaulinę premjerą šventė Tarptatinio Karlovy Varų festivalio pagrindinėje konkursinėje programoje – „Šoklys“ festivalio užkulisiuose nuolat buvo minimas tarp žiūrovų favoritų, apdovanotas Specialiu didžiosios žiuri prizu.

Filmo siužetą įkvėpė tikra istorija apie milicininką, kuris su bendrais imitavo avarijas - jie šokinėjo ant automobilių ir šantažavo jų savininkus teisine atsakomybe, reikalaudami atlygio už menamą autoįvykį.

Pagrindinis „Šoklio“ herojus - 16-metis Denisas, jį iš našlaičių prieglaudos pasiima mama Oksana. Ji paliko Denisą kūdikystėje, vos tik jam buvo nustatytas genetinis sutrikimas - nejautra fiziniam skausmui. Dirbanti teisme Oksana su kolegomis pradeda išnaudoti paauglį - Denisas šokinėja ant automobilių ir dalyvauja teismuose, liudydamas vairuotojų kaltes ir pelnydamas mamos ir jos kolegų pagyras. Viskas pradeda keistis, kai Denisas pasipriešina sklandžiai šantažo sistemai.

Po premjeros Karlovy Varuose filmas pelnė pagyrų už originalią stilistiką, kritikų vadinamą šiuolaikiniu miestietišku nuaru. Operatorius Denisas Alarkonas Ramiresas „Šoklyje“ kuria slogaus sociumo būseną, siekia blizgių žurnalų estetikos ir niūraus kriminalinio pasaulio pojūčio dermės. Jo darbas įvertintas geriausio operatoriaus prizu svarbiausiame Rusjos festivalyje „Kinotavr“.

Kriminalinis teisėsaugos įvaizdis „Šoklyje“ konstruojamas kaip šalies socialinės sistemos alegorija. „Daugelis man sako: koks tu šaunuolis, kad taip padarei, koks tu drąsus, nieko nebijai. Nesuprantu, ko turėčiau bijoti. Kalbu apie save ir dalykus, kuriuos žino visi. Kodėl turėčiau tai nutylėti“, - sakė I. I. Tverdovskis interviu kino kritikei Neringai Kažukauskaitei („7 md“).

„Šoklyje“ ne mažiau svarbios, intriguojančios yra Deniso vienišumo, šeimos ir motinos meilės ilgesio temos, sudėtingi paauglio ir mamos santykiai, balansuojantys ant pavojingos intymių santykių ribos.  Už Oksanos vaidmenį aktorė Anna Sliu pelnė geriausio moters vaidmens apdovanojimą minėtame festivalyje „Kinotavr“.

„Šoklys“ yra bendros Rusijos, Lietuvos, Prancūzijos, Airijos gamybos filmas, partnerė Lietuvoje - kino gamybos kompanija „Tremora“, filmą iš dalies parėmė Lietuvos kino centras. Garso dizainą filmui kūrė vienas geriausių Lietuvoje garso režisierių, “Sidabrinės gervės” laureatas už „Sengirę“ Jonas Maksvytis.

„Šaunu, kad mūsų profesionalai gali prisidėti prie gero autorinio, kritikuojančio korumpuotą visuomenę kino. Tikiu, kad Lietuvos sinefilams I. I. Tverdovskio filmas bus įdomus susitikimas su nedažnai ekranuose matomu “arthauziniu” Rusijos kinu“, - sako “Tremoros” vadovė, prodiuserė Ieva Norvilienė.

Vienintelis „Šoklio“ seansas įvyks lapkričio 14 d. „Scanoramos“ festivalio programoje „Lietuvių kino naujienos“, vėliau filmas bus rodomas šalies kino teatruose.

Komentarai