Romas Zabarauskas kviečia į kūrybines dirbtuves (patikslinta dirbtuvių vieta)

Romas Zabarauskas
2011 liepos 7 d.
Kviečiame registruotis į liepos 25-29 dienomis vyksiantį scenarijaus rašymo ir pristatymo workshop'ą su jaunosios kartos kino režisieriumi ir kritiku Romu Zabarausku („Porno melodrama“).

Workshop'as vyks kiekvieną dieną nuo 11 iki 20 valandos, Mokytojų namuose, "Meno avilio" Mediatekoje (II a.).
Liepos 29 dieną nuo 18 val. numatomas viešas savaitės metu išvystytų scenarijų idėjų pristatymas.

Norinčius dalyvauti seminare prašome registruotis iki liepos 18 dienos el. paštu theosarapo@gmail.com Pageidautina atsiųsti bet kokio savo parašyto scenarijaus ar scenarijaus idėjos pristatymą. Dalyvio mokestis - 150 litų.

What works?

Kartais postmodernizmo kritikai šaiposi, kad už sudėtingų šiuolaikinių teorijų slepiasi tik banali ir trumpa mintis - „Whatever works“. Ta proga siūlau šią frazę dar sutrumpinti ir paklausti: „What works?“. Koks kinas šiandien yra prasmingas, aktualus ir įmanomas?

What works?“. Daug kas.

Viena galimybė – ieškoti privačios (meno rėmėjų ir kolekcionierių) bei valstybinės (fondų, stipendijų ir muziejų) paramos ir kurti eksperimentinį kiną, video meną arba „meninį“ kiną, kuris gilinasi į vizualumo, laiko tėkmės, ne-reprezentacijos ir įvairiausius kitus klausimus.

Kita galimybė – pasakoti istorijas, kurios sukrečia savo dilemomis ir jų kulminacija, kurios kvestionuoja visuomenės normas ir provokuoja jas keisti. Jei kursi Lietuvoje, vėl prireiks valstybės bei privačių rėmėjų paramos, nes šansai uždirbti iš žiūrovų – menki, o dėl tų menkų šansų aukoti filmo kokybės neverta. Bet galbūt pavyks sumąstyti idėją, kuri įtikintų ne tik mažai dėl ko patenkintą lietuvį, bet pasiektų ir užsienio sales?

Su tokiu nusiteikimu kviečiu į penkių dienų workshop'ą apie scenarijaus rašymą ir scenarijaus bei paties filmo pristatymą / platinimą. Idėjų generavimas ir jų pristatymas yra pirma ir paskutinė scenarijaus rašymo fazės, tačiau jos smarkiai susijusios, nes rašydamas tagline, plotline, synopsį, treatmentą, galų gale kurdamas Facebook puslapį, interneto svetainę ar reklaminį pranešimą, išgrynini tai, kas tavo filme svarbiausia. Scenarijų visada verta rašyti nuo pabaigos, nes iš pat pradžių turi žinoti, kokia idėja formuos tavo filmą, kokia kulminacija atskleis tavo personažus.

Sugalvoję, kas galėtų dominti mus ir mūsų auditoriją, pabandysime struktūruoti scenarijus pagal istorijų pasakojimo principus, pasitelkdami tokius skirtingus autorius kaip Holivudo scenarijų rašymo guru Robert McKee ar filosofijos profesorių Gregory Currie, kuris gilinasi į emocinę reakciją filmams iš neuromokslų perspektyvos. Paskutinį workshop'o vakarą pristatysime sukurtas idėjas visiems apsilankyti norėsiantiems svečiams. „What works?..“. Pamatysim!

P.S.: Kiekvienas filmas yra gyvenimo metafora; o kas antras geras filmas dar yra ir paties kino metafora. Kad geriau apmąstytume, koks kinas (ir gyvenimas?) kiekvienam iš mūsų patinka, žiūrėsime ištraukas iš skirtingiausių filmų apie filmus: „Adaptacijos“ (scen. autorius Charlie Kaufman), Godard'o „Aistros“, Billy Wilder „Saulėlydžio bulvaro“, o taip pat savirefleksijos kupinų eksperimentinių filmų bei eilinio siaubo kelio filmo perdirbinio.

Romas Zabarauskas

Informaciją puošia Miglės Anušauskaitės komiksas

Komentarai